tirsdag den 17. april 2012

Farsbrød med gulerod, løg og soja

Efter inspiration af det nye samvirke blad, har jeg lavet dette farsbrød:
500 g oksefars
1 æg
1 dl havregryn
2-3 gulerødder efter størrelse
2 løg
2 spsk soja
2 tsk tørret timian
1 tsk salt
1 pk sliced bacon
Gulerødder og løg rives fint og blandes i farsen sammen med øvrige ingredienser. Formes til brød og bacon lægges over så det dækker, ligesom ved forlåren hare. Sættes i ovnen og bager ca 45 min ved 200 gr.
Jeg lavede råkost af reven gulerod, blomkål og æbel tilsat saften af ½ citron, samt pasta kogt og vendt i grøn pesto. Ovnkartofler ville sikkert også være godt.

Eftertanker: Tømmeren og studenten synes vældig godt om det, jeg syntes at soja smagen var for kraftig. Kunne godt forestille mig at istedet for soja at putte en masse krydderurter i istedet. Det var også alm soja jeg brugte, må se at få købt noget Tamari istedet, synes bedre om smagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar